range-hybridni.jpg

Co znamená E-TECH hybrid a Z.E.

Hybrid, slovo, které je v automobilovém průmyslu slyšet stále častěji ze všech stran a některým řidičům nedá spát, nebo naopak někoho nechává naprosto chladným.

Pojďme si krátce a srozumitelnou formou objasnit „o co vlastně jde“, pokusit se rozptýlit obavy a ukázat Vám, že v některých případech jde vlastně o klasický automobil s manuální, či automatickou převodovkou, do kterého se standardně tankuje benzín na čerpacích stanicích.

Slovo hybrid je obecné a znamená, že se jedná o automobil se spalovacím motorem, kterému ale v určitých situacích pomáhá elektromotor a to v různé míře pomoci.

Největší obavou potenciálních klientů uvažujících o koupi vozu s hybridním pohonem je, že si myslí, že se všechny hybridní vozy musí připojovat k dobíjecí stanici, ale ono tomu tak není.

1. Základní technologií hybridního pohonného ústrojí je tzv. MILD – HYBRID / MIKRO - HYBRID (MHEV).

Jde v podstatě o automobil s klasickým benzínovým motorem a takovým automobilem nelze jezdit čistě na elektřinu. Pokud tento systém automobilka v označení nepřizná, majitelé automobilů ani neví, že v podstatě mají hybridní vůz. V případě vozů RENAULT se aktuálně jedná o čtyřválcový motor TCe 140 montovaný do modelu Captur a Arkana. Technologie MHEV lehce snižuje emise i spotřebu paliva (cca o 5 - 10%) a nemůžete ji z pozice řidiče nijak ovlivnit. Jednodušeji řečeno, jezdíte vozem se spalovacím motorem a víc neřešíte, technologie MHEV sama lehce sníží emise i spotřebu. Automobil Vám při zpomalování a brzdění rekuperuje kinetickou energii, kterou následně používá k dobíjení baterie a pohánění vozu. Některé automobilky v ceníku vydávají své vozy za hybridní, mají ve vozech MHEV technologii a „hrdě“ na vozy lepí loga HYBRID. Řekněme si to ale upřímně, je to jen o jejich marketingu. S technologií MHEV se budete v budoucnu setkávat v automobilech stále častěji a ani o tom možná nebudete vědět. Vozy mohou mít na výběr převodovku manuální, či automatickou. Tyto vozy NEMAJÍ nárok na registrační značku EL a ani žádné další z toho plynoucí výhody.

2. Druhou technologií je HYBRID (HEV).

Zde se již dá na 100% hovořit o tom, že si vůz sám vyrábí elektrickou energii na cca 3-5 km bezemisního provozu. Je nutno zdůraznit, že i tato technologie je založena na klasickém spalovacím motoru a do vozu se tím pádem tankuje pouze standardní palivo – BENZÍN. Hybrid nemá žádnou elektrickou zásuvku a funguje tak, že si cílenou rekuperací při brzdění / zpomalování vyrábí elektrickou energii, kterou můžete využít při bezemisním provozu hybridního vozidla. Vůz má AUTOMATICKOU PŘEVODOVKU, a pokud jej používáte rozvážněji, vyrobí Vám elektrickou energii a ušetří emise i palivo. S hybridním vozem lze ujet „pár“ kilometrů i v čistě elektrickém režimu pouze na elektromotor, nebo elektrickou energii můžete využít například při zrychlování, nebo předjíždění. RENAULT hybridní vozy označuje obchodní zkratkou E-TECH a v současnosti je hybridní motor nabízen ve vozech RENAULT Clio a RENAULT Arkana. Tyto vozy NEMAJÍ nárok na registrační značku EL a ani žádné další z toho plynoucí výhody.

3. PLUG-IN HYBRID - auto na benzín, ale i s elektrickou zásuvkou (PHEV).

U této technologie lze říci, že si můžete vybrat, jak budete vůz používat. Trakční baterii nelze na 100% vybít, tzn., vůz si vždy sám vyrobí dostatek elektřiny, abyste jej mohli nastartovat k další jízdě (vůz stejně jako hybrid startuje potichu - na elektřinu) a po nastartování určitý krátký čas jede v čistě elektrickém režimu. Poté si můžete sami vybrat, zda budete pokračovat v čistě elektrickém módu (je třeba mít v určitém množství nabitou trakční baterii, ať už z nabíjecí stanice, Wallboxu, 220V průmyslové zásuvky, nebo častější rekuperací - brzděním), či se rozhodnete vůz používat na benzín a v hybridním režimu, kdy elektromotor pomáhá spalovacímu motoru. PLUG-IN HYBRID s plně nabitou baterií ujede na čistě elektrický pohon většinou cca 50 – 60 km a tankuje se do něj benzín + pod druhou krytkou je ukryta elektrická zásuvka pro dobíjení. Většina majitelů PLUG-IN HYBRIDních vozidel pravidelně trakční baterii dobíjí a to z veřejné dobíjecí stanice, nebo z v garáži nainstalovaného Wallboxu, či z 220V průmyslové zásuvky. PLUG-IN HYBRID je vždy spojen s automatickou převodovkou a stejně jako HYBRID umí zařazením módu „B“ účinněji zpomalovat – rekuperovat kinetickou energii. V jízdním módu "B" vůz ovládáte pouze plynovým pedálem a brzdový pedál používáte až k fyzickému zastavení vozidla. Doporučujeme Vám, přijet si tento jízdní „B“ mód vyzkoušet, a ač zprvu budete účinností zpomalování překvapeni, časem při městském provozu přestanete využívat klasický mód „D" a automaticky zařadíte mód „B“. Automobilka RENAULT své plug-in hybridní vozy označuje obchodní zkratkou E-TECH a v současnosti nabízí PLUG-IN HYBRIDní technologii u vozu Captur a Megane Grandtour. Vozy Renault Plug-in hybrid MAJÍ nárok na registrační značku EL a další z toho plynoucí výhody.

Ptáte se na ceny a využití hybridních technologií?

MILD-HYBRID / MIKRO-HYBRID je ta základní a do ceny vozu zasahuje naprosto minimálně. V tomto případě jde o snížení emisí a na spotřebu vozu má minimální vliv. Jednodušeji řečeno, je to auto se spalovacím motorem, jako každé jiné.

HYBRID již něco stojí, ale je to stále cenově dostupná technologie. V tomto případě jde o snížení hodnoty emisí i spotřeby benzínu a můžete v omezeném rozsahu vůz využívat i v plně elektrickém módu. HYBRID je určen pro toho, kdo smýšlí technologicky a chce „jít s dobou“.

PLUG-IN HYBRID stojí na pomyslném cenovém vrcholu. V tomto případě jde o snížení emisí i spotřeby benzínu a můžete vůz využívat delší čas i v plně elektrickém módu. PLUG-IN HYBRID je určen pro toho, kdo si chce při jízdě motoricky vybrat a zvažuje středně delší jízdy na čistě elektrický pohon.

Uvažujete – li o pořízení některé z hybridních technologií ve Vašem příštím vozidle RENAULT, navštivte prosím naše vozy skladem a vyberte si ZDE, děkujeme.

 

4. Po hybridních technologiích již následují čistě elektrické vozy, ale tam je Vám nejspíš jasné, že elektrický vůz (EV) jezdí pouze na elektřinu, kterou dobíjíte z dobíjecího stojanu, Wallboxu, 220V průmyslové zásuvky a nebo si elektrickou energii vracíte do baterie rekuperací, či brzděním. Elektrické vozy mají automatickou převodovku a mód „D“ i „B“ a také umí za jízdy brzdit, aniž byste brzdový pedál používali. Pro zastavení na nulou rychlost již ale musíte brzdový pedál sešlápnout. Elektrický vozy Renault MAJÍ nárok na registrační značku EL a další z toho plynoucí výhody.

V případě dotazů, či upřesnění nás kontaktujte na telefonu 724 549 300, či e-mailu [javascript protected email]

Prodáváme vozy značek